Halva sommaren har...

...rusat iväg och här har jag som vanligt varit dålig att skriva.
Sist jag skrev så hade jag just lagt upp 1053 maskor till en kofta och det projektet är färdigt och jag blev riktigt nöjd med slutresultatet och den passade perfekt till beställaren.
Sen har det hunnit bli några par sockar och tovade babytofflor.
 
Trots att det är sommar så har det varit så kallt så det har inte varit helt fel att sitta och sticka yllesockar.
Men nu har det blivit riktigt sommarvärme, hoppas att det håller i sig ett tag.
I helgen har vi varit i stugan och besökt den årliga marknaden i Pajala. Fast på fredag var det lite kyligt så jag tittade faktiskt på handskar eller lovikkavantar men jag överlevde utan dom. Det blev bara inköp av plastpåsar.
På lördag eftermiddag så kom sommaren så då behövdes inga vantar mer.
Och inte behövde man känna sig ensam på landet, det var miljoners miljoners mygg där som höll en sällskap.
På tal om landet så fick jag en bild idag på det moderna jordbruket, vad ska man med moderna maskiner till när det finns man och kvinnokraft i byn.
Oj, vad om är duktiga. Få se om man är i den formen när jag uppnår deras ålder.
Nej, nu ska jag gå och veva på yllesockarna även om det känns konstigt när det är 27 grader varmt i tv-rummet.
Imorgon blir det en dagsutflykt till Kiruna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0