Det börjar bli kyligt ute!!

Hösten är här o vi har hunnit få lite snö även om den är borta nu och som vanligt tycker jag att den kan hålla sig borta ett bra tag till. 
Vi har i helgen fått in lite ved i vedboden för de kommande kalla dagar och varje gång vi håller på med detta arbete så avundas jag de som bor i lägenhet. Men, men man gör ju sina val så det är bara att gilla läget. 
Förra veckan var jag några dagar i Kiruna hos min kära dotter och det blev många promenader med mitt "barnbarn". Jag konstaterade en sak under promenaderna. Man ska ta upp skiten efter hunden men jag såg inte en enda låda var jag kan slänga påsen i Kiruna, där måste jag säga att Gällivare är bättre. 
Sen har det som vanligt blivit lite stickat, sockar och babyoverall, jag betar av min beställningslista sakta men säkert även om den fylls på hela tiden. Och det är ju roligt. 


Nu är det en ryssmössa i Lovikkagarn som är under produktion till en frusen älgjägare. 
Men nu måste jag nog börja ordningsställa mig för en ny arbetsdag. 
Ha det bra alla!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0